PRECÍZ -Adatbázisok karbantartása (P11B)

Ez a programrész az adatbázisok karbantartását teszi lehetővé.
Adatbázisnak nevezzük azt az adatállományt, amely egy adott cég - a rendszer által rögzített - minden adatát tartalmazza. A PRECÍZ rendszer csak a nyilvántartott és regisztrált adatbázisokkal dolgozik.

A P11B képernyőn láthatók a már rögzített adatbázisok és a hozzá tartozó útvonalak. Az adatbázis neve előtt az „R” mezőben látható * azt jelzi, hogy az adatbázis még nincs regisztrálva.

Az Adatbázisok karbantartása képernyőn (P11B) található ikonok:

Adatbázis létrehozása

A lépések a következők:
  1. Egy, már meglévő adatbázis kijelölése.
  2. Enter billentyűvel a P11B1 képernyő megjelenítése.
  3. Mezők kitöltése a következők alapján:
Adatmező Tartalma
Adatbázis neve A vállalkozás rövid neve.
Belépéskor ezzel a névvel azonosítja az ügyfél az adatbázisát. Mind az adatbázis nevében, mind az elérési útvonalban csak az angol ABC betűi szerepelhetnek, illetve kerülni kell a szóköz és egyéb írásjel használatát!
Elérési útvonal
Az adatbázis „fizikai helye”.
Hálózatos elérés esetén javasolt a meghajtó azonosítóját nem beírni, hanem egy „/” jellel helyettesíteni (így változtatás esetén nem kell a rendszer útvonalát módosítani).
Amennyiben még nem létező útvonalat adott meg, a program felkínálja a létrehozását:
Az adatok mentéséhez kell ismerni ezt az útvonalat.
Irható az adatbázis „Igen” esetén az adatbázis CD-re írható.
„Nem” – ez az alapértelmezés.
Ellenőrző szám Az adatbázis regisztrációjában szereplő azonosító.
Új adatbázis felvitele esetén ezt a mezőt üresen kell hagyni.
Jelző „Alapértelmezett”
„Nem alapértelmezett” esetén az utolsó alkalommal használt adatbázis adatait adja.

    4. A P11B képernyőn ráállni az új adatbázisra, majd a  -es gombot kiválasztani.

Ezt követően az újonnan létrehozott adatbázist regisztrációval belépve kell elindítani. Ehhez a belépési képernyőn be kell „pipálni” a következő mezőt , majd megjelenik a regisztrációs lap.

Éves állományok létrehozása (P11B3)

Az éves állomány egy naptári vagy üzleti évnek felel meg.
A P11B képernyőn azt az adatbázist kell kijelölni, amelyikben éppen tartózkodik, és amelyikhez tartozó éves állományt létre kívánja hozni, majd a  -es gomb lenyomásával megjelenik a következő képernyő:

Amennyiben már létező éves állományt szeretne létrehozni, a program a következő üzenetet küldi:

 Évváltás az aktuális adatbázisban (P11B4)

Egy adott adatbázison belül történő belépési évek váltogatására szolgál. Ez anélkül is megtehető, hogy a programból ki kellene lépni.

A P11B képernyőn arra az adatbázisra kell állni, amelyikben éppen tartózkodik, majd a  -as gomb lenyomásával megjelenik a következő képernyő:

Amennyiben olyan évet választ, melyet még nem hozott létre (jelen esetben 2006), a rendszer a következő üzenetet küldi:

Adatbázis váltás (P11B5)

Ezzel a menüponttal lehet a megnyitott adatbázisból egy másikba átlépni anélkül, hogy a programot el kellene hagyni. A P11B képernyőn arra az adatbázisra kell állni, amelyik adatbázisba be szeretne lépni, majd a -es gomb lenyomásával megjelenik a következő képernyő:
 

Nem cserélhető le az adatbázis:

  • ha nem ugyanaz a belépési jelszó,
  • ha az ügyintéző az új adatbázisba lépésre nem jogosult.
  • Ha az új adatbázisban nincs benyitva a célévben megjelölt idejű állomány