 |
PRECÍZ -Adatbázisok karbantartása (P11B) |
Ez a programrész az adatbázisok karbantartását teszi lehetővé.
Adatbázisnak nevezzük azt az adatállományt, amely egy adott cég - a rendszer által rögzített - minden adatát tartalmazza. A PRECÍZ rendszer csak a nyilvántartott és regisztrált adatbázisokkal dolgozik. |
|
A P11B képernyőn láthatók a már rögzített adatbázisok és a hozzá tartozó útvonalak. Az adatbázis neve előtt az „R” mezőben látható * azt jelzi, hogy az adatbázis még nincs regisztrálva. |
Az Adatbázisok karbantartása képernyőn (P11B) található ikonok: |
Adatbázis létrehozása
|
A lépések a következők:
- Egy, már meglévő adatbázis kijelölése.
- Enter billentyűvel a P11B1 képernyő megjelenítése.
- Mezők kitöltése a következők alapján:
|
Adatmező |
Tartalma |
Adatbázis neve |
A vállalkozás rövid neve.
Belépéskor ezzel a névvel azonosítja az ügyfél az adatbázisát.
Mind az adatbázis nevében, mind az elérési útvonalban csak az angol ABC betűi szerepelhetnek, illetve kerülni kell a szóköz és egyéb írásjel használatát! |
Elérési útvonal |
Az adatbázis „fizikai helye”.
Hálózatos elérés esetén javasolt a meghajtó azonosítóját nem beírni, hanem egy „/” jellel helyettesíteni (így változtatás esetén nem kell a rendszer útvonalát módosítani).
Amennyiben még nem létező útvonalat adott meg, a program felkínálja a létrehozását:
Az adatok mentéséhez kell ismerni ezt az útvonalat.
 |
Irható az adatbázis |
„Igen” esetén az adatbázis CD-re írható.
„Nem” – ez az alapértelmezés. |
Ellenőrző szám |
Az adatbázis regisztrációjában szereplő azonosító.
Új adatbázis felvitele esetén ezt a mezőt üresen kell hagyni. |
Jelző |
„Alapértelmezett”
„Nem alapértelmezett” esetén az utolsó alkalommal használt adatbázis adatait adja. |
|
4. A P11B képernyőn ráállni az új adatbázisra, majd a -es gombot kiválasztani. |
|
|
Ezt követően az újonnan létrehozott adatbázist regisztrációval belépve kell elindítani. Ehhez a belépési képernyőn be kell „pipálni” a következő mezőt , majd megjelenik a regisztrációs lap. |
Éves állományok létrehozása (P11B3) |
Az éves állomány egy naptári vagy üzleti évnek felel meg.
A P11B képernyőn azt az adatbázist kell kijelölni, amelyikben éppen tartózkodik, és amelyikhez tartozó éves állományt létre kívánja hozni, majd a -es gomb lenyomásával megjelenik a következő képernyő: |
|
Amennyiben már létező éves állományt szeretne létrehozni, a program a következő üzenetet küldi: |
|
Évváltás az aktuális adatbázisban (P11B4)
|
Egy adott adatbázison belül történő belépési évek váltogatására szolgál. Ez anélkül is megtehető, hogy a programból ki kellene lépni.
A P11B képernyőn arra az adatbázisra kell állni, amelyikben éppen tartózkodik, majd a -as gomb lenyomásával megjelenik a következő képernyő: |
|
Amennyiben olyan évet választ, melyet még nem hozott létre (jelen esetben 2006), a rendszer a következő üzenetet küldi: |
|
Adatbázis váltás (P11B5)
|
Ezzel a menüponttal lehet a megnyitott adatbázisból egy másikba átlépni anélkül, hogy a programot el kellene hagyni.
A P11B képernyőn arra az adatbázisra kell állni, amelyik adatbázisba be szeretne lépni, majd a -es gomb lenyomásával megjelenik a következő képernyő:
|
|
Nem cserélhető le az adatbázis:
- ha nem ugyanaz a belépési jelszó,
- ha az ügyintéző az új adatbázisba lépésre nem jogosult.
- Ha az új adatbázisban nincs benyitva a célévben megjelölt idejű állomány
|
|
|
|